AKU@REDANG: CHAPTER 5
sambung lagik....hehehehe...lepas gotong royong tu,kitorg balik, petang ade sukaneka......malam tu free.....duk rehat2 dengan family....besoknye,kitorg berkesempatan pi taman marin....aku pi kejap je sebab lepas tu aku join ayah aku pi angkat bubu.....taman marin ni sebenarnye aku da pi ari sebelumnye,join ayah angkat mmbr aku....dia ade bot pelancong....sampai kul 11 aku join lak ayah aku baik bot dia......
mula2 tu mmg la best tapi,tiap kali bot ayah aku berenti,bot ayah aku akan bergoyang ikut ombak...da setiap kali tu la aku jd pening....hehehehehe....bukan rahsia la,da pening2 tu,muntah la jugak sekali....tapi budak2 yang ikut tu tak perasan aku muntah.....hehehehe....akhirnye diorg tau jugak bile da naik kedarat......
6 bubu dinaikkan cuma 1 je ade isi.....ikan dia best gile....besar la jugak.....cume aku kesian sangat,diorg susah payah buat bubu,tapi kene curi ikan dia.....mmg aku terkilan sgt, kesian aku tgk ayah aku n pakcik2 yang lain...muka frust......seb bek ada satu yang mengena......ceria la skit diorg......aku emo gile time tu.....tapi diorg rilek je.....diorg kata da selalu da kene curik.....lumrah dah.....bile dipikirkan balik ok la jugak coz diorg still ade cr lain mcm memukat yang datangkan lbey banyak hasil......
malam tu ape lagi,buat bbq la....dikala org lain aku tak tau buat ape....best woooo ikan tu,tak amik lak gambar....aktiviti kitorg lain ade jugak,ade gak masuk masjid,ari jumaat aku kenselkan program pagi sebab ade yang kata mak angkat komplen kata kurang masa dengan family...tapi ade gak yang marah kata nape la kensel dikala diorg mmg tak buat ape pown.....ape nak buatkan,da aku yang batalkan,aku la yang hadap semua....ari last sabtu,kitorg kumpul awal pagi kat balai raya,majlis stat awal sebab bot yang bawak kitorg mintak naik awal sebab nnt air surut dalam tengahari...jd takut tak dapat masuk kat jeti nnt....aktiviti lepas tu mcm biase....takde yang ganjil....dalam tengahri kitorg da bertolak balik da...



Nukilan Hati,
Posted by Picasa
0 Responses
  • saya la ni

    saya la ni

    MY TWITTER

    Berita Harian: Mutakhir

    NST Online: Latest

    proudly brought to you by Nuffnang