AKU@REDANG: CHAPTER 3
lepas je pembahagian anak angkat,kitorg tggu jap dengar ucapan YB,pastu terus balik rumah masing2....rumah aku abes jauh dah...kene jalan kaki tuuuu.....huhuhuhu.....family angkat aku best,ayah keje nelayan,mak suri rumah,anak ade 4....3 lelaki sorg perempuan.....jd takde la aku janggal sgt.....yang aku janggal bie diorg cakap terengganu.....hehehehe,yang biase2 punye aku paham la,sekali bile stat pekat punye....tak paham sepatah langsung aku dibuatnye.....hehehehehe

so, keesokan harinye, aku bangun lambat....hehehe ye la penat tu naik bas.....lenguh punggung dibuatnye, memandangkan aku adalah tukang tgk2....jd tak kisah la kalau aku sampai lambat....hehehe...rilek je adik angkat aku hantar aku pi sekolah 15 minit lambat.....pic bawah ni aku sarapan dengan ajk2 lain.....sarapan yang ni kene beli....makan la kuih ape yang ada.....actually aku da makan da sebelum tu....kalau korg nak tahu...tiap2 pagi aku makan nasi dagang sebagai sarapan tau,kalau takde nasi lemak....huhuhuhuhu....lenguh perut aku,biasenye nasi dagang aku makan tengahri takpun malam.......nasib baik perut tak meragam, ye la perut aku ni kalau makan berat skit, msti nak melawat bilik yang satu tu....
sepanjang program ni aku duk je tgk....tgk.....tgk....dan tgkkk jek....heheheh best dan boring tul keje aku...ade la sesekali idea aku diminta,aku bagi la mane2 yang aku terlintas...kalau tak aku buat muka blur je la....kalau da ngantuk sangat aku jalan2 la satu sekolah...budak2 ni bawak kumpulan diorg merata2....tapi ok la jugak,takde la aku mengantuk sangat kan??? hehehe
yang ni bile boring aku da tahap gaban.....hehehehe...actually ni time sesi petang,ade permainan,sementara diorang buat preparation,aku tunjuk la skill tepuk2 aku.....
yang bawah ni lak jd mangsa aku....sj je tarik diorg...kalau korang nak tau, diorg ni pemalu.....jd kene la aku tarik bawak naik atas pentas.....biar bg berani skit....yang perempuan tu sanggup menyuruk belakang budak lelaki sebab malu sangat2.....
sedikit pasal diorg....diorg ni antara penduduk pulau redang yang aku jumpa.....dalam sekolah ni ade 200 lbey org, tapi yang terlibat darjah 4 sampai 6.....kalau yang pandai, terlalu pandai...kalau yang sengal terlalu sengal.....ade tu yang tak tau menulis, ade yang tak tau membaca, 2 suku kata pandai la,masuk perkataan 3 suku kata, trus bler.....yg best yg satu ni, tau huruf abc sampai g je....tk tau nape...kitorg berjaya tambah satu huruf je....h......bila nak masuk i...terus blur....cian betul aku tgkkan


Nukilan Hati,
Posted by Picasa
0 Responses
  • saya la ni

    saya la ni

    MY TWITTER

    Berita Harian: Mutakhir

    NST Online: Latest

    proudly brought to you by Nuffnang