JGN MINUM JUS M*T - THX TO AZIMAH BLOG

NI AKU KNGSIKAN DR WEB BLOGGER YANG AKU JUMPE...

jangan minum jus m*t

weh jgn minum jus m*t.. bahayaaa.... (aku tau da byk kali ckp ni.) aku bukan nak jatuhkan saham atau apa2 la.. tapi kalau mende yang bahaya harus dikongsi.
pengalaman pertama
ada org ni minum jus m*t dulu berat 100 lebih skrg 80an la kan. tapi admit kat hospital sebab gagal buah pinggang.. ginjal berfungsi untuk meng- excrete- kan ubat. kalau mcm terlalu drastik pula turun berat badan, sian la.. mcm membebankan buah pinggang tahu kah kawan2???

pengalaman ke2
kawan aku posting dan dia cakap orang tu minum jus m*t mmg selim melim tapi tapi tapi... tetiba dia ada diabetic.. tahukah diabetic itu kencing manis!~ sebab kekurangan hormon insulin dan merupakan salah satu hormon endokrin. kencing manis akan memberi effect pada buah pinggang mata jantung .. hmm tahu tak tahu tak!!~


berani ke nak minum lagi. sayangi diri sendiri. anda masih nak pakai badan anda untuk 20-40 dan lebih tahun lagi kan..ok. sila senaman. kalau tak nak senaman buat la kerja rumah basuh pinggan ke (untuk exercise tangan!).. mop ke.. sapu ke..

thx.

p/s- sila senaman juga wahai diri sendiri!!~

Nukilan Hati,

Bookmark and Share
0 Responses
  • saya la ni

    saya la ni

    MY TWITTER

    Berita Harian: Mutakhir

    NST Online: Latest

    proudly brought to you by Nuffnang