SATE DAN KALORI
actually aku tak tau nape aku nak taip bende nih....tapi pk balik,aku duk umah ni tak tau ape aku nak citerkan kat korang,ape salahnyer aku tulis 'rencana' sesekali kan....hehehehe takde la....selasa lepas,aku teman mak aku pi hospital....takde sape sakit cume nak amik bekalan ubat untuk adik bongsu aku...so pi la....org mmg ramai,tapi aku pagi tu pening giler sbb malam tu aku tak dapat tdo nyenyak.....dipendekkan citer lepas jumpe doktor dapat preskripsi aku pi la farmasi dgn mak aku nak amik ubat.....aku duk la kat belakang sblh tmpat pamplet banyak2....aku amik la pamplet pasal kuruskan badan...dalam tu ade jadual kalori.....aku tertarik 1 bende je....10 BTG SATE = 119 kJ calorie...banyaknyer......takpe la...aku ingat lar bende tu...balik dr sepital tetibe lak mak aku ajak pi makan sate....adush...baru aku nampak kalori sate tu banyak giler....layankan la sampai je ramai giler tempat tu....berdiri la jugak aku n mak aku dibuatnye....seb baik ade makcik 2 org bangun,trus aku duduk...aku oderkn mak aku sate....sate sampai,aku makan dengan perasaan tak sedap ati+kepala aku pening...hehehe tak sedap ati sebab duk teringat jumlah kalori td...hehehehehe aku pkkan kalau cuti ni aku dapat turun berat badan sampai dapat berat badan ideal....kira bagus da tu....aku ingat nak buat cabaran turunkan berat bdan la dalam masa sbulan...ok. tak? hehehehe....doakan aku....ok la chow...nnt citer lagik....
1 Response
  1. ok.i cabar u ni..klau u berjaya...i blanje u p camp!!! deal???


  • saya la ni

    saya la ni

    MY TWITTER

    Berita Harian: Mutakhir

    NST Online: Latest

    proudly brought to you by Nuffnang